Работник с постоянен трудов договор представя болничен  лист от 06.12.2016 до 12.01.2017.
Считано от 31.12.2016 лицето е освободено от работа на основание чл.328 ал.1 т.10б от КТ-
трудовото правоотношение е възникнало след като работника е придобил и упражнил правото си
на пенсия за ОСВ. Има ли право на парично обезщетение за временна неработоспособност след
прекратяването на ТД и за какъв срок след като получава и пенсия? 
Относно вторият въпрос - в системата на митницата, която се нарича БАЦИЗ, до 14 число вие трябва да подадете митническа декларация за цялото движение на вашите акцизни стоки в данъчният склад. Ако ще продавате в България, съответно трябва да си платите акциза към Агенция Митници.
При износ на акцизна стока, задължително вашият клиент до 45 дни трябва да приключи Е-ад-то т.е. в да обяви в системата на митници, че стоката е пристигнала в неговият данъчен склад - в противен случай вие дължите акциз на изнесената стока.
Ако с нещо мога да ви бъда полезна, споделете :)
Аз искам да издам проформа фактура на клиента, за да съпровожда стоката до склада, а не на логистичната фирма. Става въпрос за цигари.
Ние сме Фирма " А ", регистрирана по ДДС в България и продаваме акцизни стоки на фирма "Б" в страна извън EU. Искаме да наемем данъчен склад на територията на България, с който разполага М&М Милицер и Мюнх БГ ООД (логистична фирма), да оставим на склад в техният данъчен склад стоките и клиента "Б" да ги вземе от там. Относно закона за акциза и данъчните складове, няма проблем. Чудя се относно ЗДДС, ако в договора между двамата контрагенти е вписано, че собствеността се прехвърля на клиента "Б", когато си вземе стоката от склада на М&М, чак тогава да издадем фактура към клиента "Б". До тогава да пътува до склада на М&М с проформа, плюс съответните транспортни документи. Какво мислите?
Много благодаря за предоставеният материал! :)
Имам 2 казуса и моля за вашето компетентно мнение  :smile1:
Първият: Нашата фирма, която е регистрирана по ДДС в България купува стока от Полша, от регистрирано по ДДС там дружество. Стоката не идва в България, а пътува директно от Полша за наш клиент в Китай. Имам фактура за доставка от поляка без начислен ДДС и издадена фактура за клиента в Китай също без ДДС. Какъв е вида на сделката за мен - имам ли ВОП и след това износ, или тъй като стоката не е дошла в нашият склад изобщо трябва да потърся някой друг член?
Вторият: Нашата фирма, която е регистрирана по ДДС в България издава фактура за продажба на стока на друга регистрирана по ДДС фирма във Холандия. Стоката обаче отива директо на пристанище Варна и заминава за Хонг Конг с контейнер за клиент на холанците там.Какъв е вида на сделката за мен - имам ли ВОД, или тъй като стоката излиза извън ЕС трябва да е по друг начин осчетоводяването?
irenabrili напълно съм съгласна с написаното от теб. Ако изнасяхме съответната стока
в друга европейска държава на клиент, който е регистрирано лице по смисъла на закона щяхме да имаме ВОД. Но тъй като, стоката я продаваме в България , за нашата фирма това си е обикновена продажба и ние си дължим данъка в България? Съгласна?
Няма да полвам данъчен кредит математически , защото с протокола взимам операция 4531/4532 - резултата е О. А като пусна фактурата за продажба към българския клиент взимам отново 4111/4532. От което следва , че не ползвам данъчен кредит реално, а ще внеса ДДС по тази сделка, което никак не ми изглежда изгодно и правилно. :(
Добре аз ще си осчетоводя ВОП-а от Австрия. Но на клиента в България трябва да си пусна фактура с начислено ДДС. Не мислиш ли, че не е както трябва, защото няма да ползвам данъчен кредит за тази сделка , а ще си начисля ддс за плащане?
Здравейте,
имам следният казус: Ние сме търговска фирма и закупуваме стока от Австрия, като я продаваме директно на клиент в България. Стоката не идва изобщо в нашият склад, на ЧМР-то пише изпращач австрийската фирма с by order of нашата фирма. Според мен това не е тристранна сделка, защото имаме 3 регистирани фирми от 2 държави членки, а е ВОП. Моля за вашето компетентно мнение по въпроса!